W imieniu POK Dom Chemika zapraszamy do Puławskiej Galerii Sztuki na wernisaż wystawy zatytułowany „Fauna w malarstwie i obiektywie”, który odbędzie się 19 stycznia o godz. 18:00. Autorami ekspozycji są Grzegorz Kłosowski oraz Janusz Dziurawiec.
Grzegorz Kłosowski urodził się w 1952 roku w Wesołej k/Warszawy, z wykształcenia artysta malarz, ukończył warszawską Akademię Sztuk Pięknych, z wyboru fotograf przyrody.
Specjalizuje się w fotografowaniu dzikich zwierząt w naturalnym środowisku, zwłaszcza scen łączących reporterską dynamikę z malarską plastyką. Najczęstszymi bohaterami jego zdjęć są natomiast dzikie ptaki. Często fotografuje z bratem Tomaszem Kłosowskim, a ostatnie ich wspólne dzieło to album "Bocian". Jest doświadczonym terenowcem, który pracował też przy realizacji polskich i zagranicznych filmów przyrodniczych. Jest jurorem konkursów filmowych i fotograficznych.
Janusz Dziurawiec urodził się w Katowicach w 1950 roku. Studiował na Wydziale Malarstwa w Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom w pracowni prof. Jana Tarasina uzyskał w 1980 r. Bierze czynny udział w życiu artystycznym, wystawach konkursowych, tematycznych i przeglądowych. Jest autorem kilkudziesięciu wystaw indywidualnych.
W początkowej fazie swojej twórczości skupiał się na oddaniu egzystencji człowieka zanurzonego w gorszej stronie wielkiego miasta, żyjącego na szarych blokowiskach. Obrazy z cyklu „Druga strefa” utrzymane są w konwencji chłodnego realizmu, a momentami wręcz hiperrealizmu, powstawały w oparciu o wykonaną wcześniej fotografię. Tej metodzie tworzenia pozostał artysta wierny w kolejnym swoim cyklu „Narodziny rzeki”, a poprzedzonym obrazami zatytułowanymi „Las”, gdzie zwrócił się ku pejzażom i widokom Bieszczad oraz Tatr.
Artysta ze szczególną uwagą podchodzi do aranżacji poszczególnych planów kompozycji, z różną głębią ostrości, wyzyskuje efekty zamglenia, przesłonięcia horyzontu, itp., używa zgaszonej gamy kolorystycznej.
W ostatniej dekadzie Dziurawiec zwrócił się ponownie ku tematyce miasta, maluje jednak jego jasną, zarazem bardziej kolorową stronę, m.in. rozpoznawalne budowle warszawskie, na tle których toczy się codzienne miejskie życie.